2 februari, 2024

Eurobattery Minerals meddelar sista dag för handel i BTU samt första dag för handel i teckningsoptionerna

Eurobattery Minerals AB:s (Nordic Growth Market: BAT och Börse Stuttgart: EBM; förkortat: ”Eurobattery” eller ”Bolaget”) företrädesemission av units har registrerats hos Bolagsverket. Sista dag för handel med betalda tecknade units (”BTU”) är den 7 februari 2024. Stoppdag hos Euroclear för växling från BTU till aktier och teckningsoptioner är den 9 februari 2024. De nya aktierna och teckningsoptionerna beräknas bokas ut på respektive aktieägares VP-konto/depå den 13 februari 2024. Första dag för handel i teckningsoptionerna av serie TO4 (Ticker: BAT TO4) är den 13 februari 2024 och de handlas fram till och med den 17 maj 2024. Första dag för handel i teckningsoptionerna av serie TO5 (Ticker: BAT TO5) är den 13 februari 2024 och de handlas fram till och med den 16 oktober 2024.