12 juni, 2020

Martin Boldt-Christmas lämnar styrelsen

Eurobattery Minerals AB (NGM; “BAT”), ett tillväxtbolag inom gruv- och prospekteringsbranschen med visionen att hjälpa Europa att bli självförsörjande på etiska batterimineraler, meddelar idag att Martin Boldt-Christmas har beslutat sig för att lämna sin roll som styrelseledamot. Han är därför inte längre tillgänglig för omval på företagets årsmöte den 17 juni.   – Sen Martin kom in som styrelsemedlem har företaget förändrats i grunden. Vi tackar honom för hans support, hårda arbete och ledarskap, säger Roberto García Martínez, vd för Eurobattery Minerals. Som representant för ägaren Marbury Ridge Ltd har Martin varit styrelsemedlem sedan 2018. Under den perioden har företaget byggt ett starkt managementteam, utvecklat sin nuvarande strategi, breddat aktieägarekretsen och expanderat verksamheten till att, förutom Sverige, även inkludera Spanien och Finland. – Det har varit ett sant nöje att arbeta med företaget och dess managementteam. Roberto har gjort ett fantastiskt arbete och jag har fullt förtroende för att han tillsammans med resten av ledningen kommer att ta företaget till nästa nivå och vidare, säger Martin Boldt-Christmas. Martin kommer att lämna styrelsen den 17 juni 2020. För ytterligare information, vänligen kontakta: Roberto García Martínez, VD E-post: roberto@eurobatteryminerals.com Denna information är sådan information som bolaget är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 12 juni 2020 kl 15:00 CEST. Kort om Eurobattery Minerals Eurobattery Minerals är ett gruv- och prospekteringsföretag som fokuserar på batterimineral såsom nickel, kobolt, koppar och sällsynta jordartsmetaller. Verksamhet bedrivs uteslutande i Europa med fokus på Finland, Spanien och norra Sverige. Bolaget har två bearbetningskoncessioner (gruvlicenser) och åtta undersökningstillstånd för prospektering. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Augment Partners AB, tel. +46 8 505 651 72, email: info@augment.se är Eurobattery Minerals Mentor