28 juni, 2016

Orezone berättar om säsongens arbeten

Orezone startar nu intensiva undersökningsborrningar för att bekräfta tidigare information och utöka potentialen vid Fetsjön och Ormbäcken.

Kostnaden för borrningsarbetena tas ur egen kassa och ingen nyemission är aktuell.

I likhet med ifjol kommer resultaten att föreligga till hösten.

Orezone fokuserar självfallet på de metaller som är mest intressanta för marknaden inom den framtid som kan överblickas. Vi ser sällsynta jordartsmetaller (engelsk förkortning REE) i Sverige och guld på Filippinerna, som mest intressant i dagens tider.

Samtidigt fokuserar vi självfallet på de förekomsttyper som i vår mening har störst chans att bli ekonomiska med avseende på halt, storlek, läge, och andra praktiska förhållanden. Till exempel tillfredställer inte de små litiumförande förekomsterna i Västernorrland våra högt ställda krav och de har avyttrats enligt PM 160322. Vi har fokus bara på det allra bästa!

REE används i en rad högteknologiska produkter. Samtidigt tror vi att oron på marknaden för till ett kraftigt stigande guldpris, vilket självfallet är synnerligen positivt för Orezone.

Vi önskar alla aktieägare och andra intressenter en fin sommar!

För mer information kontakta VD Anders West, tel 0720 128698.

E-post:  info@orezone.se

Kort om Orezone

Orezone AB (publ) är ett svenskt prospekteringsbolag, listat på Aktietorget, som utför prospekteringsarbeten och innehar undersökningstillstånd över potentiella mineraliseringar. Bolagets affärskoncept är att erhålla rättigheter, utföra arbeten för att höja informationsnivån, och sälja objekten eller ingå samarbetsavtal med större bolag innan den kapitalkrävande gruvutvecklingsfasen.